Vi lægger vægt på:

  • At anerkende barnet som det er.
  • At der er en stemning, så barnet føler tryghed.
  • At der i samværet med barnet skal være læring.
  • At alle skal føle sig, som en del af fællesskabet.
  • At barnet skal føle nærvær.
  • At der skal være rum for udvikling.

Vi anerkender barnet ved at:

  • Bruge anerkendende kommunikation.
  • Vi lytter til barnet.
  • Vi lægger mærke til barnets kropssprog.
  • Vi har respekt for barnet.
  • Vi har sat os ind i barnets baggrund.

Vi skaber en stemning, så barnet føler tryghed ved at:

  • Vi tager hensyn til det enkelte barns behov.
  • Vi er imødekommende.
  • Vi skaber trygge rammer og ro omkring barnet.

I samværet med barnet skal der være læring, dette praktiserer vi ved at:

  • Vi støtter barnet i dets læring og udvikling.
  • Vi planlægger aktiviteter, som tager udgangspunkt i barnets nærmeste udviklingszone.
  • Vi er opmærksomme på barnets interesser og initiativer – vi følger barnet.
  • Vi giver plads til fri leg.

Alle skal føle sig som en del af fællesskabet, dette praktiserer vi ved at:

  • Vi sikrer at, barnet føler sig set, hørt og forstået.
  • Vi støtter op omkring, gode relationer.
  • Vi planlægger aktiviteter, så alle børn bliver en del af fællesskabet.
  • Barnet skal føle nærvær, dette sikrer vi ved at:
  • Vi er imødekommende og nærværende over for børnene.
  • Vi har et åbent, positivt kropssprog.
  • Vi er opmærksomme på det enkelte barn.

Der skal være rum for udvikling, dette praktiserer vi ved at:

  • Vi skaber rum og tid til fordybelse.
  • Vi planlægger udfordrende aktiviteter.
  • Vi skaber spændende omgivelser/rammer inde så vel som ude.